Hvorfor skal du overhovedet have en hjemmeside?

Jeg møder ind i mellem nogle mennesker, der ikke helt kan se pointen i at have en hjemmeside. Ofte er deres overbevisning, at det er rigeligt med en Facebookside.

Dét er jeg ikke enig i, og jeg vil her fortælle dig hvorfor!

derfor skal du have en hjemmeside, og ikke kun nøjes med en Facebookside

 

Jeg skriver ikke dette her til dig, fordi jeg designer hjemmesider. Jeg skriver det til dig, fordi jeg mener, det er vigtigt at forstå, hvilken forskel en hjemmeside kan gøre for din forretning.

 

Med en hjemmeside har du nemlig mulighed for flere ting:

  1. Du kan præsentere dig selv og din forretning online
  2. Du er tilstede døgnet rundt
  3. Du kan vise dine faglige færdigheder frem
  4. Du kan fortælle, hvilken forskel du giver/gør for dine (kommende) kunder
  5. Du kan vise din værdier og det, du værdsætter arbejdsmæssigt
  6. Du kan dele dine kunder gode anbefalinger om dig – kundeudtalelser
  7. Du kan følge med i, hvem der kigger med på din side, via Google Analytics
  8. Du kan finde ud af, hvad de kigger efter, via Google Analytics
  9. Du kan søgemaskineoptimere din hjemmeside og blive fundet på Google
  10. Du kan installere Facebook Pixel og få din hjemmeside til at snakke sammen med din Facebookside

Og helt sikkert en masse meget mere!

 

På Facebook kan du selvfølgelig også vise, hvem du er, men hjemmesiden er (måske) en smule mere fastlåst og dermed nemmere at finde rundt i, end din Facebookside er.

Til gengæld er det nemmere at fortælle om og dele din hverdag på Facebook – altså her er det nemmere at invitere dine potentielle kunder med ind bag ved skærmen og lade dem få et indblik i, hvordan det er at være dig på dit arbejde.

 

Det ene udelukker heldigvis ikke det andet, men tværtimod vil jeg sige, at de fremhæver og forstærker hinanden.
Derfor mener jeg, det er super-vigtigt, at du har en hjemmeside OG en Facebookside!